Wednesday 15 August 2012

Majlis Bacaan Yassin dan Majlis Khatam al-Quran

Bacaan Yassin oleh staff GISB
 Rasullullah S.A.W bersabda :
" Sesungguhnya setiap sesuatu mempunyai hati dan hati al-Quran itu ialah Yassin. Sesiapa membaca surah yassin, nescaya Allah menuliskan pahalanya seperti pahala membaca al-Quran sebanyak 10 kali"

Sempena bulan Ramadan lalu, GISB telah mengadakan bacaan Yassin dan majlis Khatam al-Quran bagi semua staff GISB. Bacaan Yassin telah di adakan tiap-tiap hari Jumaat bertempat di surau GISB sendiri. Tujuan bacaan Yassin ini diadakan untuk mendapat ketenangan dan berkat dari-Nya.

Majlis Khatam al-Quran
Al-Quran adalah Kalamullah yang Qadim, sebaik-baik di dunia mahupun akhirat. Bulan Ramadan merupakan bulan penuh ganjaran. Pada bulan itu, GISB telah mengadakan majlis khatam al-Quran di mana, mereka dibahagikan kepada kumpulan kecil serta juzuk-juzuk al-Quran yang telah di susun atur oleh pihak atasan. Majlis khatam al-Quran ini telah disertai oleh seluruh staff GISB termasuk juga staff praktikal yang berasal dari Thailand. Majlis khatam al-Quran diadakan pada 14 Ogos 2012 bersamaan 25 Ramadan 1433H. Bacaan khatam al-Quran ini di ketuai oleh En Nasir Nasri.


No comments:

Post a Comment